Spinning je energeticky účinně skupinové cvičení na stacionárním kole spojující hudbu, motivaci a lidskou představivost

Spinning > Proč jít na spinning

Proč jít na spinning?

Chcete se cítit dobře? Chcete se odreagovat od práce a dostat z hlavy starosti kanceláře? Chcete zhubnout? Nebo to chcete spojit vše dohromady?

Fajn. Přijďte a poradíme Vám jak na to.

Při spinningu máte naprostou kontrolu nad vším,  co děláte. Vidíte svůj výkon, kolik wattů vydáváte při každém šlápnutí a jak na to reaguje srdce. Máte nastaveny jednotlivá pásma srdečního tepu nebo svalového výkonu, kterých se můžete držet. Máte možnost po každé hodině získat zpětnou vazbu od instruktora, který grafický záznam hodiny vyhodnotí a celý Vám jej zašle. Můžete získat knihovnu Vašich záznamů a díky tomu se můžete posunout ještě o další krok dál.

Chcete mít ve své zimní přípravě řád a „tah na cíl“. Chcete být před tréninkem v klidu a nepřemýšlet „… co budu dělat a kam vlastně pojedu?“

Stále odpovídáte „ano“? Dobrá pak si vezměte svoje tretry na kolo, oblečení, ručník a dost vody a přijeďte k nám na kola CycleOps, vyzkoušet si hodiny Mr.Watt indoor cycling programu.

Přinášíme Vám krátký popis toho jaké typy spinningu u nás můžete zažít.

PRO SPIN – hodina (60 minut) klasického spinningu, kterou zvládnou i začátečníci. Instruktoři běžně nezjistí, že jste tady noví, proto se nebojte instruktorovi přihlásit : „Jsem nová tady a nevím jak na to.“ Instruktor Vám poradí co a jak. Jezdí Veronika a Markéta

PRO FIT – hodina (60 minut) spinningu pro všechny, kterým jde adresně o svoji formu a jak neproflákat zimní nepřízeň počasí. Součástí hodiny je i měření a záznam výkonu a srdečního tepu, který po hodině instruktor vyhodnotí a zašle na Váš kontakt. Jezdí Petr

 PRO CYKLO – hodina (90 nebo 120 minut) pro všechny, kterým je 60 minut málo a cítí se být připraveni na velkou porci kilometrů. Ale začátečníci se nemusí bát. Každý si úroveň své zátěže určuje sám. Instruktor jen doporučí přidat nebo ubrat zátěže. Jezdí Petr

MARATONY – speciální lekce v trvání minimálně 120 minut (obvykle mezi 150-240 minut) s promítáním. Instruktor vám díky zátěži a otáčkám umožní být přímo součástí cyklistických závodů. Kopce jsou kořením cyklistiky a proto si jich užijeme při těchto akcích opravdu hodně.

 Co na spinning?

Vezměte si sebou ručník, sportovní oblečení, dostatek vody a úsměv.

Jezdíme na strojích CycleOps, což je stacionární varianta běžného kola. Setrvačník je umístěný za Vámi a ne jako běžně na spinningových kolech před Vámi. Toto umístění setrvačníku vzadu vyvolává v jezdci mnohem realističtější představu jízdy venku. Když už jste přišli a jste u nás poprvé, sdělte to prosím instruktorovi, který Vám kolo poprvé nastaví a posed s Vámi doladí.

Co je Energetická zóna?

 Zde máte základní energetické zóny. K jejich správnému použití potřebujeme znát Vaši maximální tepovou frekvenci (maxTF). Ta se dá zjednodušeně zjistit ze vzorce 226 – věk u žen a 220 -  věk u mužů.

Zóna základní (zahřívací) cca 50-60% max TF – skutečné zahřátí organismu, aby se rozběhly všechny pochody nutné při vlastním výkonu, po výkonu je tato oblast určena k vyjetí a zklidnění organismu.

Zóna vytrvalostní 60-70% max TF – tělo v této oblasti nejefektivněji zpracovává tuky společně s kyslíkem, učíte tělo lepší vytrvalosti, větší spotřebě kyslíku a rychlejšímu koloběhu látek v těle. V počátečních fázích podzimního bloku budeme většinu času trávit právě v tomto pásmu.

Zóna silové vytrvalosti 70-80% max TF – tělo se učí rozvíjet sílu do delších časových úseků, v těle nastupuje proces spalování sacharidů bez přístupu kyslíku a začíná se tvořit laktát ve zvýšené míře, takže tělo jej nestíhá odplavovat ze svalu (bolest ve svalech při výkonu). Správným tréninkem se tato zóna stává menším a menším problémem.

Zóna maximální síly 80-90%maxTF – tělo se učí maximální síle v krátkých a opakujících se  intervalech, kdy hlavním zdrojem energie jsou sacharidy.Tato zóna rozvíjí vaše silové možnosti,ale déle trvající trénink je nebezpečný,proto instruktor vás v tomto pásmu nebude držet zbytečně dlouho.

Zóna závodní 90-100% max TF a více – obvykle se do této zóny při přípravě nedostanete,ale při testech je třeba právě tuto zónu svým výkonem v podstatě okupovat. Tělo čerpá za všech dostupných zdrojů. Tato zóna se příliš při trénincích nevyskytuje,protože tělo při jízdě v této zóně ztrácí velké množství energie a je to v podstatě negativní trénink. Při výkonech, kdy překračujeme maximální tepovou frekvenci je velmi důležité, aby organismus na to byl připraven, tudíž je potřeba před takovým výkonem projít v přípravě všechny předchozí zóny.

 Dbejte na doporučení instruktora! Nezapomeňte, že zátěž si můžete kdykoliv povolit!